16:25

KOLOROWANKI



Kreatywne książki, które angażują nas samych do ich tworzenia i wypełniania cały czas zyskują na popularności. Na moim blogu poruszałam już temat Książki pod tytułem (tutaj), ale ostatnio jeszcze częściej trafiam na... kolorowanki. I nie mam na myśli takich dla zupełnie najmłodszych, a raczej dla starszych.



Głównym celem takich kolorowanek jest przede wszystkim odstresowanie się, ale ja uważam, że są one naprawdę wszechstronne i mają różnorodne zastosowanie. Chyba każdy z nas w dzieciństwie uwielbiał kolorowanki, więc jest to taki miły powrót do przeszłości, w trakcie którego zajmiemy sobie trochę czasu, odpoczniemy i może uda nam się na chwilę wyrwać z otaczającej nas rutyny. Niektóre z książek, oprócz wypełniania szkiców kolorami, wymagają też własnej inwencji twórczej, która przejawia się na przykład tym, że musimy coś dorysować, a z innych możemy też się co nieco dowiedzieć na jakiś temat, gdyż, tak jak np. jedna z książek z motylami, zawierają krótkie informacje i ciekawostki.

Królewskie ogrody botaniczne w Kew - Rośliny egzotyczne - wydawnictwo Vesper
Motyle - wydawnictwo Vesper
Kolorowanka ptaki - wydawnictwo Vesper
Paryski tydzień mody - wydawnictwo Kaktus
Ptaki i motyle - wydawnictwo Kaktus
Ogród czasu - wydawnictwo Vesper

Ja, jako osoba, która sama też rysuje (co udowodniłam Wam ostatnio tutaj), czerpię z tych kolorowanek dodatkowe korzyści, bo oprócz tego, że mogę poćwiczyć kolorowanie to również są one świetnym sposobem, aby podszkolić się w szkicowaniu, bo patrząc na rysunki, mogę starać się sama je odwzorować, a z doświadczenia wiem, że dla mnie takie ćwiczenia sprawdzają się najlepiej. Podsumowując, jeśli ktoś, tak jak ja, uczy się rysować, to na pewno te książki mogą Wam bardzo pomóc! :)







Co myślicie o takich kolorowankach? 
Może sami też jakieś macie? :)

  DDOB: alexandrak-blog / instagram: neferis / snapchat: neferis /  ask: neferis


105 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam kolorowanki, ponieważ strasznie uspokojają i uczą cierpliwości!
    Sama mam kolorowanki:D
    Pozdrawiam,
    http://millie-milllie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham kolorowanki. Od małego już kolorowałam!
    Obserwuję już dawno zuziaforstyle.blogspot.com KONKURS ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak się stresuję to koloruję . Bardzo mi pomagają na stres ;D
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zaczęłam kolorować. To naprawdę fajny sposób na relaks.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę taką własnie kupić. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam zawsze ochotę kupić sobie jedną ale zawsze nie mogę się zdecysować jaką heheh Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to polecam którąś w moich, bo wszystkie są naprawdę świetne! :)

      Usuń
  7. "Paryski tydzień mody" to zdecydowanie mój ulubieniec, ilustracje mi sie mega podobają :)

    Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolorowanki są suuper! :D Ja sama mam dwie. Jedna to "Tajemniczy ogród" a druga "Doodle invasion". Obie polecam. Są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie kolorujesz👌🏻

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie kolorujesz! A ja lubię powrócić do dzieciństwa :D Zawsze uważało się żeby nie wyjechać za linię ;> Takie kolorowanki to jest coś :)
    http://porcelanowa-lala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie coś genialnego! Jak byłam mała uwielbiałam kolorować a kolorowanek miałam mnóstwo.
    Ostatnio nawet zastanawiałam się nad zakupem takiej jak pokazujesz w poście :D
    http://deeeemem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Juz widziałam jak jedna z blogerek pokolorowała tą dziewczynę z wiankiem, fajnie wiedzieć, jak rożnie można kolorować ;)

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ostatnio kupiłam sobie kolorowankę z biedronki, fajna sprawa :)

    Pozdrawiam,
    > http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/ <

    OdpowiedzUsuń
  14. Może kiedyś się zaopatrzę w taką książkę, ale nie teraz. Mimo to, wyglądają bardzo fajnie:)

    Nowy post u mnie - klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Czaję się już na te kolorowanki od dłuższego czasu :)

    http://wmymswieciewitam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Poki co mam jedna, ale w Polsce wydaje mi sie, ze jest wiekszy wybor, wiec z pewnoscia jakas dokupie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam jedną kolorowankę, ale nie mam niestety czasu na kolorowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mam takich kolorowanek, bo szczerze nie za bardzo w dzieciństwie lubiłam taki rodzaj spędzania wolnego czasu. Nie lubię podążać według schematów i kolorować do linii. Ogólnie to kolorowanki nigdy mnie nie uspokajały, ale sprawiały, iż bardziej się denerwowałam.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Te kolorowanki są cudowne, uwielbiam je!

    mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne są ;)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. O rany! Podobno to świetny sposób na relaks i odpoczynek ;)

    Nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam takie same kredki :)
    Kocham rysować kolorować. Ja mam "Tajemniczy ogród" i "Zaczarowany las" ;D

    milkaoreoo.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Te kolorowanki są świetne. Super zestaw kredek!
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  24. ja sama posiadam dwie i jestem za ! Fajnie, ze zrobili z czegoś dla dzieci, coś dla starszych :)

    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Mega fajny post.
    Zastanawiałam się czy takie kolorowanki kupić przyjaciółce.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie kolorowanki wyglądają świetnie i niesamowicie inspirująco. Chyba i ja skuszę się na zakup chociaż jednej z takich kolorowanek. c:

    OdpowiedzUsuń
  27. pierwsze, na co zwróciłam uwagę to twoje kredki - genialny zestaw *-* osobiście ostatnio zabrałam się za "Podróż do Krainy Czarów" czy coś w ten deseń od Zielonej Sowy, genialna, choć nie mam do tego talentu
    nahumanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne są te kolorowanki, sama mam jedną, "zaczarowany las" ;) Czasem kiedy wykład jest nudniejszy na uczelni, wyciągam kredki i do roboty! XD
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, racja, są idealne na nudne lekcje! :)

      Usuń
  29. Great post and great blog!! :) Have a nice day!! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Te kolorowanki są świetne :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakoś nie jestem przekonana co do kolorowanek. Rzeczy, które stają się ogólnie modne, staram się omijać ;)
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeszcze nie mam, ale planuję kupić na wakacyjne wieczory :)

    Buziaki ♥
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  33. ja wolę rysować jak się stresuję :)
    Pozdrawiam i obserwuję :)
    kosmetyczny-kuferek.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie mam żadnych kolorowanek, ale chciałabym, ponieważ to świetny sposób, aby się odstresować :)
    Mój blog♥ Zaobserwujesz jeśli się spodoba? Da mi to ogromną motywację! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie mam kolorowanek, ale słyszałam, że naprawdę działają na odstresowanie :)

    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Osobiście takiej nie posiadam, choć muszę przyznać, że spotykam się z nimi coraz częściej. Dawno nie malowałam, pewnie wyszłam już z wprawy. ;)

    http://alexandrachmiel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Mój must have na ten miesiąc! ♥

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaki fajny zestaw kredek! Kolorowanka chyba nie dla mnie.
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam te książki, sama jestem posiadaczką kilku :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. jejku wszyscy teraz mówią o tych kolorowankach dla dorosłych, chyba się skuszę, brakuje mi w moim hmm planie dnia? takiego momentu na odstresowanie się, a tym bardziej taka mała odrobionka kreatywności mi w tym pomoże! :)
    zakochałam się w tych zdj, bardzo żywe!
    pozdrawiam gorąco!

    blonderror.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ale cudowny ptaszek ♥ Ja uwielbiam kolorowanki i nigdy nie zgadzam się z wypowiedziami innych, że np kolorowanie jest dla dzieci. Mają swój urok!:) Muszę zakupić jedną z tych książek :)

    Buziaki :* ZYCIEDLAPASJI

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja posiadam też takie kolorowanki. Bardzo je polecam :)

    http://juliettapastoors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Osobiście nie mam takich kolorowanek, ale może się skuszę :)!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie mam kolorowanek , ale słyszałam od znajomych , że doskonale odstresowują :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Te kolorowanki są świetne ! bardzo się przy nich od stresowuję i bardzo polecam :D
    Zapraszam do mnie<-----klik

    OdpowiedzUsuń
  46. Twoje zdjęcia zawsze mnie zachwycają detalami:) Są piękne! :) Co do kolorowanek, to sama się zastanawiam nad kupnem.
    Pomożesz w klikaniu? Bardzo prosze to dla mnie ważne:) *KLIK*. Dziękuje za pomoc, z przyjemnością odwdzięczę Ci się!

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam kolorowanki. Teraz poluję na najnowszą część z serii Harry Potter, która niedługo będzie miała swoją premierę :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Ostatnio sporo o nich czytam i je oglądam :) Sama jeszcze nie wpadłam w sidła kolorowanek ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ostatnio bardzo dużo słyszy się o tych kolorowankach dla nieco starszych i są na prawdę świetne! :)

    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetny sposób na odstresowanie i zabicie nudy :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja osobiście kocham takie kolorowanki, sama mam już 4 w mojej kolekcji i są cudowne! :> Pozdrawiam i zapraszam
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Uwielbiam kolorowanki a jeszcze jak są takie tumblrowe t fantastycznie :)
    ozdrawiam i serdecznie zapraszam na mojego bloga Mój blog Kliknij :)

    Jeśli miałabys chwilkę proszę kliknij w te linki mam nadzieję że nie będzie to dla ciebie problem :) Klik i Klik

    OdpowiedzUsuń
  53. Wow te kolorowanki są mega, muszę sobie kiedyś taką książkę kupić :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo lubie twojego bloga i jestem częstym gościem na nim ;)
    Zapraszam http://missemilyes.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  55. Uwielbiam te książki, można się odstresować, niby nie myśleć za dużo, ale przy tym i rozwinąć kreatywnie! :)

    ylyys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne kolorowanki! Sama niektóre posiadam ^^
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Fajny post! Ja odstresowuję się przy decoupage. Polecam!:-))

    http://kasztanowydomek.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam takie kolorowanki!
    Super post!

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Te kolorowanki doprowadzają mnie do szewskiej pasji. Są śliczne i w ogóle, ale jak tylko przychodzi co do czego i mam je kolorować to wolę się zacząć uczyć matmy :( Tak, wiem, upadek życia no, ale cóż. Niektórych one relaksują, innych - wręcz przeciwnie ;)

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  60. Zawsze chciałam kupić sobie takie kolorowanki. Osobiście uważam, ze takie książki pobudzają w nas kreatywnosc, ale tez potem patrzymy na świat trochę bardziej kolorowo :-) bardzo podoba mi sie ten post !!! :-)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  61. Zawsze chciałam kupić sobie takie kolorowanki! :-) osobiście uważam, ze te książki pobudzają w nas kreatywność i potem rzeczywisty świat jest bardziej kolorowy ! :-) bardzo podoba mi sie ten post :-):-):-)!!
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  62. Kocham kolorowanki <3 :)pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja nawet kolorować nie umiem.
    Podoba mi się post! Muszę kupić sobie chociaż jedną.

    aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Kocham te kolorowanki.
    A toje zdjęcia są cudowne. ♥
    Zapraszam do siebie: http://worldbyjulie.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba to zaobserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  65. Piękne te kolorowanki. Sama nie posiadam żadnej, ale może za jakiś czas skuszę się na jedną.;)

    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  66. kusi mnie żebyb kupić sobie te kolorowanki ^^

    OdpowiedzUsuń
  67. Duzo ostatnio widze postów o kolorowankach, sama mam kilka takich kiążek i uwielbiam je, pomagaja w odstresowaniu :D

    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Hello dear, beautiful post. I love your photos. I'm your new followers (# 2107) if you want, come to my blog ♥

    www.beautywithterri.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  69. Uwielbiam te kolorowanki! Chociaż dopiero nie dawno dowiedziałam się o ich istnieniu ;)
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :*
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  70. Ślicznie to pokolorowałaś! :)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  71. Te kolorowanki to bardziej jako "antystresiaki" się przydają. :)
    Jest tego w księgarniach cała masa. Ogólnie fajny pomysł, ale chyba nie na moje nerwy. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, no tak, czasem takie antystresiaki mogą dodatkowo zestresować, gdy nie wychodzi nam tak, jak chcemy. :D Ale właśnie chodzi o to żeby się nimi zbyt mocno nie przejmować i po prostu trochę odpocząć. :D

      Usuń
  72. piekne sa te kolorowanki chyba sie skusze na jakies! ;)

    OdpowiedzUsuń
  73. Nie mam takich kolorowanek. Ale z chęcią bym takie posiadla - idealne na relaks przed matura :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Piękna - sama chciałabym taka mieć ale mi sie udało tylko upolować w stokrotce jakas badziewna ;)
    Pozdrawiam !
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  75. Super to wygląda ja nie miałabym cierpliwości do takich elementów :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  76. Od zawsze lubiłam kolorować. Gdy tylko zaczęły powstawać kolorowanki dla dorosłych, ja chciałam taką mieć. Jednak jaki jest posiadania takiej książki bez kredek. Nie wiem jakie kupić. Ciągle myślę o akwarelowych, ale one do najtańszych nie należą. Jakich Ty używasz?
    Twoja kolekcja jest cudowna, a rysunek dziewczyny w wianku pokolorowałaś rewelacyjnie ;D
    Pozdrawiam, kochana ;*

    blogtylkodlamnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z racji tego że trochę już rysuję zainwestowałam w kredki Koh-i-Noor, ale one również najtańsze nie są, mój zestaw 72 kolorów kosztował około 120zł. :/ Ale polecam Ci na przykład kredki Bic Tropicolors - moje drugie ulubione, a ich cena jest o wiele bardziej przystępna. :)

      Usuń
  77. ładne , ale z 2 strony to strata kasy , bo raczej po kolorowaniu wyrzucamy takie kartki do śmietnika
    Zapraszam na mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  78. Kocham kolorować! Muszę sobie jakieś kupić bo idzie maj,czyli w szkole już nic praktycznie nie będziemy robić bo będzie po egzaminach więc będę miała zajęcie :)

    Zapraszam do siebie xoxo
    http://lucky-veronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  79. Ja bardzo lubię kolorować, chociaż nie jestem pewna czy do takich nie miałabym nerw :D Zapraszam i proszę o wyrażenie opinii u mnie stylowepomyslu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  80. Zauważyłam, że wiele osób teraz je ma, sama zastanawiam się nad kupnem jakiejś :)

    Buziaki :*
    Viva la Ola - ZAPRASZAM DO OBSERWACJI

    OdpowiedzUsuń
  81. Te kolorowanki są świetne <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Nie mam niestety takich kolorowanek, ale wydają się super :)!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  83. Awesome drawings :D


    www.infashionchains.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  84. Jakoś gdy w sklepie widzę kolorowanki takie dla starszych to czasami kusi mnie do kupienia jej, lecz później ogarniam, że na kolorowanie ich wcale nie będę mieć czasu i odkładam je ;/
    Zapraszam na mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  85. W przeszłości uwielbiałam kolorować , teraz też kupiłam sobie taką kolorowanke ale nie mam czasu siaść i jej pokolorować ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  86. W Twoim przypadku przyjemne z pożytecznym ;p inspiracja do tworzenia jest ogromna, przyznam Ci racje, ale czy te kolorowanki naprawde odstresowuja? Jestem tym ewenementem, na ktorego nic nie zadziala ;c pozdrawiam! :*

    ciotkastiv.blogspot.com
    obserwuje (zgubne' sie w takiej ilosci) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy o jakim stresie mówimy haha. Ale na pewno pozwalają się trochę oderwać od codziennych obowiązków i zrelaksować. :)

      Usuń
  87. Uwielbiam kolorowanki :D Ja mam tylko tajemny ogród, ale chcę więcej bo to cudowna rzeczy♥ Mnie odprężają i zmuszają do kupna lepszych kredek niestety XDD
    Pozdrawiam♥
    http://liveivette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  88. Dużo słyszałam właśnie o takich książeczkach :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  89. Jejku *0* Od dawna chcemy sobie jakąś kupić i polujemy na paryski tydzień mody :) :* Genialnie malujesz i rysujesz ;) pozdrawiamy i zapraszamy http://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  90. Od małego uwielbiam kolorowanki. W wolnych chwilach do tej pory chętnie po nie sięgam. Mam kolorowanki Harrego Pottera i właśnie są idealne na uspokojenie. Polecam gorąco i zapraszam do siebie :)
    agatkapomadka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  91. Posiadam kolorowanki i je uwielbiam. Myśle, że to fajna opcja urozmaicenia czasu i na prawdę pomaga się odstresować. Muszę zaopatrzyć w kilka nasteępnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  92. Och, ja mam 9 książek z kolorowankami…
    Tajemny Ogród, Zaczarowany Las, Atlantyda, Mandale, Hinduskie Motywy, Animorphia (moja ulubiona), Inwazja Bazgrołów, Kalendarz Rok w Ogrodzie oraz W Koronach Drzew.
    Planuję kupić Nie ma to jak w domu, i może którąś z twoich ;)
    A co do rysowania i kolorowania: Ja nie potrafię rysować, i właśnie dlatego pokochałam kolorowanie - mogę poczuć się jak artystka, wyobrazić sobie, że te piękne obrazy to moje dzieła… Dzięki temu nie mam doła :)
    Zapraszam do mnie: sodowen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za komentarze, każdy sprawia mi ogromną radość. ♥
W miarę możliwości postaram się odpowiedzieć na każde pytanie i odwiedzić blogi komentujących osób.

Copyright © 2016 Alexandra K , Blogger