08:47

BACK TO SCHOOL: SPOSOBY NA NAUKĘ

Szkoła zbliża się wielkimi krokami - ani trochę nie chcę żegnać się z wakacjami, jednak początek szkoły jest nieunikniony. Wkrótce znów wpadniemy w szkolną rutynę i przywykniemy do codziennej konieczności przyswajania nowych wiadomości i materiału. Ale nauka wcale nie musi być aż taka straszna, jeśli podejdziemy do niej we właściwy sposób. Co zrobić, by była przyjemna, efektywna i szybka? Jak się uczyć, by faktycznie się nauczyć? Przedstawię Wam kilka moich sprawdzonych sposobów i rad, które, mam nadzieję, pomogą przetrwać Wam ten rok!




POZYTYWNE NASTAWIENIE I MOTYWACJA
Otwierając książkę ze łzami w oczach i myślą, że i tak nic nie rozumiecie, gwarantuję Wam, że nie nauczycie się niczego. Pozytywne nastawienie jest podstawą we wszystkim - również w nauce. Podejdźcie do niej na spokojnie i nie denerwujcie się niepotrzebnie. Musicie zdać sobie sprawę, że jest ona nam potrzebna, w ten sposób się rozwijamy i pracujemy na swoją przyszłość, więc nie możemy dopuścić do tego, byśmy kiedyś żałowali, że nie daliśmy z siebie wszystkiego, ale nadmierny stres ani trochę nam nie pomoże, a sprawi jedynie, że zupełnie stracimy chęci do nauki.


DOBRA ORGANIZACJA
Kolejną kluczową sprawą jest to, by być zorganizowanym i dobrze wykorzystywać czas. Zawsze miej przy sobie kalendarz, notatnik lub coś innego, co umożliwi Ci zapisanie wszystkich ważnych rzeczy i dzięki czemu nie zapomnisz o żadnej kartkówce lub sprawdzianie. Polecam Wam robienie "listy rzeczy do zrobienia", gdzie zapiszecie, co danego dnia musicie zrobić. Najlepiej jest ją robić na cały tydzień, by móc wszystko dobrze rozplanować. Bądźcie systematyczni, a gwarantuję Wam, że nie będziecie mieć żadnych problemów z nauką.


PLANUJ
Jak już wspominałam, dobrze jest zrobić listę zadań do wykonania na cały tydzień. Nie zostawiajcie niczego na później i jeśli macie jakiś luźniejszy dzień możecie zrobić coś, co macie zadane dopiero na lekcję za kilka dni. Zyskacie trochę wolnego czasu w inny dzień i oszczędzicie sobie nerwów, że czegoś nie zdążycie zrobić. Nauki na sprawdzian lub kartkówkę też nie zostawiajcie na ostatni dzień, tylko rozłóżcie sobie ją na kilka dni.

CZYSTE I ODPOWIEDNIE MIEJSCE PRACY
Zadbajcie o odpowiednie miejsce do pracy - najlepiej niech to będzie biurko, bo wówczas będzie mogli lepiej skupić się na nauce. Pamiętajcie, by mieć posprzątany pokój, wszystkie potrzebne rzeczy pod ręką, a to, co mogłoby Was rozpraszać trzymajcie z dala od siebie.


RÓB SOBIE PRZERWY
Co jakiś czas przerwijcie naukę i zróbcie sobie kilkunastominutową przerwę, by móc chwilę odpocząć. Najlepiej wstańcie od biurka, na chwilę zapomnijcie o nauce - możecie przejść się po świeżym powietrzu lub iść zrobić sobie herbatę lub jakąś przekąskę. Przy siedzącej pracy, jaką jest również nauka, dobrze jest wypoczywać aktywnie, więc kilka minut ćwiczeń również może Wam dobrze zrobić i pomóc się odstresować.


ZADBAJ O SIEBIE
Nauka to również wysiłek dla naszego organizmu, a ponadto nawet takie proste czynności mogą sprawić, że wasza praca będzie efektywniejsza. Zanim zaczniecie się uczyć przewietrzcie pokój lub nawet zostawcie otwarte okno - uwierzcie, że o wiele lepiej się myśli, gdy dociera do Was świeże powietrze i tlen. Pijcie również dużo wody - może się tego nie spodziewaliście, ale odwodnći można się bardzo łatwo, a będąc dobrze nawodnionym możemy lepiej się skupić i łatwiej przyswajać nowe informacje. Istotny wpływ ma również dobra dieta, bo dzięki niej dostarczamy naszemu organizmowi wszystkich witamin i energii, której potrzebuje.
Gdy skończysz naukę, poświęć chwilę dla siebie i zrób coś, co lubisz. Zanim zabierzesz się za kolejne obowiązki po prostu odpocznij, bo przepracowanie również może spowodować stres, a ten do niczego dobrego nie prowadzi.


NOTATKI
Czyli mój sprawdzony i najlepszy sposób na naukę. Z każdej lekcji na osobnej kartce robię notatkę, wypisuję ważne rzeczy, piszę wszystko w najprostszy z możliwych sposobów, by łatwiej się tego później nauczyć. Dużą rolę odgrywają też kolory, rysunki, schematy, które ułatwiają zapamiętanie informacji. Na pewno zrobienie notatek zajmuje też czas, jednak w trakcie ich robienia nauczycie się przynajmniej połowę materiału, a resztę wystarczy tylko powtórzyć. Ponadto przed sprawdzianem możecie szybko powtórzyć tematy, bo macie wszystko zwięźle opisane i nie musicie wertować całej książki.


RÓB ĆWICZENIA
Nie zawsze to, co robimy w szkole wystarczy, by się nauczyć, więc warto w domu robić dodatkowe ćwiczenia. Tym bardziej, jeśli z jakimś przedmiotem lub tematem mamy problem. W internecie dostępnych jest masa ćwiczeń wraz z odpowiedziami, więc wystarczy tylko poszukać tego, co nas interesuje.


UTRWALAJ WIEDZĘ
Często wiele informacji, które przyswoiliśmy jednego dnia, następnego już nam umyka, więc warto zrobić sobie wtedy szybką powtórkę z tych rzeczy. Powinniśmy też utrwalać materiał, którego się uczyliśmy, bo jeśli czegoś nie będziemy powtarzać, nasz mózg najzwyczajniej o tym zapomni, a w końcu i tak czeka nas sprawdzian z działu lub większy egzamin na koniec szkoły, więc po co uczyć się tego samego od początku?

ESTETYCZNE NOTATKI
Większość z nas jest wzrokowcami, więc przejrzyste, estetyczne notatki na pewno pozwolą nam szybciej opanować to, co mamy do nauczenia. Nieważne, czy chodzi o notatki z lekcji w zeszycie czy o te, które robimy własnoręcznie w domu. Oprócz tego warto dodawać do notatek rysunki, schematy, tabelki i tym podobne. Używajmy kolorowych cienkopisów, zakreślaczy, karteczek - to wszystko pomoże nam w łatwy sposób zapamiętywać.


Jakie Wy macie sposoby na naukę?

PS. Zachęcam Was do polubienia mojego nowego fanpage na Facebooku!
>> KLIK <<

Facebook: klik / vinted: alexandrak-blog / DDOB: alexandrak-blog / instagram: neferis / snapchat: neferis


105 komentarzy:

  1. Świetny post
    Uwielbiam serię BTS
    Śliczne zdjęcia
    Wpis bardzo przydatny
    Pozdrawiam oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie wyobrażam sobie życia bez notatek, zawsze przepisuję wszystko do oddzielnego zeszytu i się uczę ;)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja akurat w tym roku zrezygnowałam z dalszej edukacji i wyjechałam za granicę do pracy , zostałyby mi dwa lata ,no w sumie trzy ,bo nie podeszłam do poprawki w technikum,więc post akurat nie dla mnie,ale bardzo fajnie zrobiony ;)
    kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze używam kolorów. Co do początku posta. Ja zaczynam liceum więc ta rutyna trochę się zmieni. Zanim nas poznają, zanim wszyscy kupią nowe książki, ogarną się. Nie lubię tych momentów.
    Mój blog
    Kanał na YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rok temu też zaczynałam liceum, ale uwierz, że te rady już za jakiś miesiąc bardzo się przydadzą. :D Powodzenia!

      Usuń
  5. świetne rady, dzięki!

    silvervea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne rady! Ja zazwyczaj stosuję właśnie radę z kolorkami (od kilku lat) oraz notatki :*
    Śliczne zdjęcia, bardzo mi się podobają <3
    Zuzia For Style - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Super rady :) Kolorowe notatki bardzo pomagają :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka rad stosuję już od dawna i naprawdę pomagają "przetrwać" :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się uczyć systematycznie z każdej lekcji. Jak mam sprawdzian to też sobie wszystko codziennie po trochu powtarzam. Tak, żeby nie musieć przed samym sprawdzianem w panice wszystkiego uczyć się na raz.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ważne jest też wysypianie się, choć nie zawsze istnieje możliwość, by przespać te 7-8 godzin :/
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Spadłaś mi z nieba z tymi poradami! Mam problem z uczeniem się i te porady na pewno mi pomogą ;D Masz rację nastawienie i kolorowe notatki są bardzo ważne, stosuje już od lat te dwie rady :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Zbliża się rok szkolny więc na pewno z czegoś skorzystam :) Świetny wpis!
    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post ♥
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatny post, i ciekawe wskazówki, orzeszki uwielbiam chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny , kolorowy post.
    Takie posty właśnie lubię ..
    Świetne porady , z kilku na pewno skorzystam.
    Pozdrawiam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie tak ciężko jest z regularna nauką, co rok obiecuję że będzie inczej, jednak bywa różnie. Warto też wspomnieć o odłożeniu telefonu bądź wyłączeniu powiadomień!

    Zapraszam na mojego bloga, jeśli ci się spodoba, zaobserwuj!
    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny post , świetny i zdjecia są przepiękne

    Mój Blog Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam bardzo podobną metodę. Z tym, że ja jestem już na studiach, tu wszystko piszę schematami, rysuję pomocnicze rysunki, również robię przerwy w nauce. Porządek w sumie też jej istotny, ponieważ łatwiej się uczy, gdy nic nie rozprasza.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zawsze mam ze sobą wodę, robię notatki, a obok mnie zawsze pali się zapachowa świeczka :D

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja się już nie muszę uczyć ^^ muszę za to pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Co prawda ja pracuję, ale zgodzę się w kwestii notatniki czy organizera- KONIECZNE!:)
    + Świetny blog<3

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi pomagają bardzo notatki w uczeniu się :) zapraszam :D
    http://floverxv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Osobiście preferuje dobrą organizacje. Poza kalendarzem postawą u mnie jest mnóstwo karteczki z przypomnieniem na najważniejsze rzeczy. Dobre nastawienie też jest dobre. Ja zawsze wyznaczać sobie jakiś cel. Daje mi to motywację.

    poradyniefitgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przydatne rady i śliczne zdjęcia ;)


    http://beauty-in-the-beauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo pomocny post! Każda z rad z pewnością przyda się w powodzeniu w szkole :) Ja jestem już na studiach, ale wszystkie punkty nadal są aktualne :) Najważniejsza jest chyba systematyczność i dobre nastawienie :)

    https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo pomocny post :D

    Zapraszam do mnie: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobre sposoby! I bardzo ładne zdjęcia :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne sposoby, ja sama większość stosuję i to mi pomaga w nauce ;)
    Jednak w tym roku, aby poprawić się z organizacją czasu, więc będę musiała tworzyć list To Do :D
    Śliczne zdjęcia :)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. przydatne porady ktore na pewno się przydadzą kazdemu :))

    co powiesz na wspolną obs?
    http://nahtural.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. To już dawno za mną, ale rady bardzo przydatne:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cale szczescie ten okres juz za mna :P

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne sposoby! Na pewno skorzystam :)
    obserwuję :*

    ulciiakblog [klik]
    odwdzięczam się za obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny post! Stosuję się do większości Twoich rad ;)
    Obserwuję i liczę na to samo ♥
    Mój blog---Zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak przerobiłaś te zdjęcia, może dodasz kiedyś post o przeróbce zdjęć :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze obrabiam w Photoscape. Ale myślę, że to dobry pomysł, kiedyś na pewno coś takiego zrobię!

      Usuń
  36. stosuję się do większości rad :)
    poziomka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziekuje za wizyte u mnie ;)
    Swietny wpis. Tylko z tym pozytywnym nastawieniem ciezko xD

    Zapraszam anneey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziekuje za wizyte u mnie ;)
    Swietny wpis. Tylko z tym pozytywnym nastawieniem ciezko xD

    Zapraszam anneey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Stosuję się do tych rad :) Świetny post. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Super wpis :) Co do przerw, to podobno dobrze co 1h pracy robić sobie 10 min odpoczynku oraz przeplatać zadanie umysłowe z fizycznymi (np. wyjście z psem, nauka, gotowanie, czytanie).
    Naprawdę przydatny wpis ;)

    http://biale-pioro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja bardzo lubię planować ale nie zawsze mi się to sprawdza.
    Zapraszam do komentowania i obserwowana bloga.
    Pozdrawiam
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja szybciej się uczę wykonując trening :P Kiedy ćwiczę, materiał "sam" się przyswaja :D




    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq  >KLIK<

     
      


        

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja już zakończyłam edukację - ale mino to post miło się czytało ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetne porady! Przerwy w nauce są bardzo ważne, lecz trzeba pamiętać żaby z krótkiej przerwy nie zrobić sobie kilku godzinnej drzemki, co mi się często zdarza, gdy uczę się leżąc na łóżku hahah :D

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, racja! Dlatego pisałam, że dobrze się uczyć przy biurku. :D

      Usuń
  45. Właśnie tak zawsze się uczę.
    Notatki sa dla mnie najwazniejsze!

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Ale to wszystko pięknie wygląda.
    Bardzo przydatne sposoby na naukę, każdy musi sobie wybrać drogę jak będzie zapamiętywał informacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Faktycznie bardzo przydatne porady, sama je stosuję i wiem, że działają, chociaż niekiedy mam problem z organizacją :D. U mnie na blogu jest podobny post i zauważyłam, że ty dodałaś swój wcześniej i nie chciałabym, żebyś pomyślała, że się "odgapiłam", bo zdjęcia miałam już zrobione wcześniej :). Pozdrawiam :D.

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, nie ma problemu! :) W końcu seria Back to School obecna jest teraz na każdym blogu, a na pewno fajnie jest zobaczyć sposoby na naukę różnych blogerek! :)

      Usuń
  48. Przydatne sposoby na naukę dla tych co lubią mieć wszystko zaplanowane, i postępują zgodnie z grafikiem. W moim przypadku uczę się z przedmiotów, które rozumiem i lubię. A najbardziej skuteczną metodą do nauki dla mnie jest czytanie czegoś bez przerwy bądź fiszki.

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo fajny post :) sama uwielbiam kolorowe zakreślacze. Fakt, dobre nastawienie to podstawa :) Zakładając z góry porażkę na pewno nie nauczymy się zbyt dużo :D

    OdpowiedzUsuń
  50. Myślę, że od Twojego punktu pierwszego trzeba wyjść. :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  51. Aż mi się uczyć zachciało! :D
    Na pewno skorzystam z kilku sposobów. :)
    Pozdrawiam <33

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja do tej pory nie znalazłam swojego sposobu na naukę. Pierwszy rok studiów wyglądał tak, że do notatek zaglądałam na dzień czy dwa przed danym egzaminem a materiału była cała masa, ale zawsze zdawałam w pierwszym terminie i to na pozytywną ocenę. Chyba mam farta :)
    Pozdrawiam, baexm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja lubię ładnie pisać (co nie zawsze wychodzi w pośpiechu na lekcji), mieć wszystko na kolorowo, jasno i przejrzyście. Piszę plan dnia, wieczorem dzień przed i na następny dzień jestem super zorganizowana i mam czarno na białym co mam zrobić! Pomaga mi w tym mój planer. :)
    Zapraszam do mnie -> andsmafi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Stosuję się do wszystkich powyższych rad i przyznam szczerze, że dzięki nim nie mam najmniejszego problemu z nauką ;) Bardzo fajnie i dokładnie to napisałaś :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Ciekawe sposoby na naukę, z całą pewnością mi się przydadzą :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetny post! W tym roku postaram się stosować do Twoich rad :)

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Cudowne zdjęcia, zakochałam się. A co do porad to wszystko staram się stosować w czasie roku szkolnego, zgadzam się, bardzo przydatne!

    http://onehundred-and-one.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Ten post przyda mi się na 100% w mojej nauce :P

    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  59. Bardzo podoba mi się estetyka na Twoim blogu! Na prawdę inspirujące zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Dobra organizacja to klucz do osiągnięcia celu! :) karolinaaag - blog

    OdpowiedzUsuń
  61. Ciekawe.
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/przepis-na-domowe-spa.html

    OdpowiedzUsuń
  62. świetne sposoby , ja uwielbiam robić kolorowe notatki , tak lepiej się ucze :)
    http://karolajn-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. This is such a great post! Have a nice day:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń

  64. I really like you :)
    Happy weekend!

    Can you follow me? I follow you :)
    If you comment my post, I will comment your five posts! :)

    http://www.sandrakopko.com/2016/08/red-grey.html

    OdpowiedzUsuń
  65. Ale masz ładne pismo. Dobry pomysł z tym planowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja zawsze dobrze zapamiętywałam kiedy robiłam kolorowe notatki ;)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  67. Super post, na pewno skorzystam z paru sposobów :D

    OdpowiedzUsuń
  68. Wszystkich sposobów używam od dawna. Bardzo pomagają ♥

    http://rita-wita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. super blog :)
    Zapraszamy do nas https://nastoletniaaperspektywaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  70. Ciekawe :)

    Pozdrawiam,
    Karolina
    http://karolinabrozis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja lubię planować i kocham robić kolorowe notatki. Jestem wzrokowcem, dlatego tak mi łatwiej wszystko wchodzi do głowy.
    Jak dobrze że mam jeszcze miesiąc wakacji! ;)
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. Bardzo potrzebny post! Niejednej osobie się przyda. Cudowny piórnik <3

    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. Ja postanowiłam,że od tego roku przyłożę się bardziej do organizacji ;3
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Fajne sposoby ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  75. fajne!


    jezeli ci sie spodoba zaobserwuj- nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  76. Mam bardzo podobne sposoby na naukę, są niezawodne ;)

    OdpowiedzUsuń
  77. Naprawdę super sposoby, sama bym się do nich stosowała gdybym
    jeszcze chodziła do szkoły :) uwielbiam serię back to school!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  78. Przydatne rady na nowy rok szkolny :)
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  79. Świetny post, ja zaczęłam korzystać z aplikacji Mindly, co prawda sesję mam za jakieś 4 miesiące, notatki mam jeszcze z poprzedniego czasu jak byłam na studiach i część przedmiotów możliwe, że mogę przepisać, ale już się biorę do nauki :D

    OdpowiedzUsuń
  80. Świetny post! Z niektórych sposobów nawet korzystam. Super zdjęcia. ;)

    https://nasze-z-zycia-wziete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  81. Świetne porady! Uwielbiam serię back to school! :)
    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  82. Ale super rady, na pewno skorzystam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  83. zakochałam się w poście - pięknie kolorystycznie zrobiony
    dobre porady, mam jeszcze chwilę czasu zanim zacznę się uczyć, jednak i tak dobrze było przypomnieć sobie jak to się robiło haha

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  84. Moim najskuteczniejszym sposobem na nauke jest czytanie na głos i mówienie do siebie szybciej mi się zapamiętuje przez co mam więcej wolnego czasu ;)
    MÓJ BLOG-KLIK <---Zapraszam na nowy post który mam nadzieję w choć małym stopniu przypomni Wam o wakacjach.

    OdpowiedzUsuń
  85. W tym roku matura a mi zawsze ciężko zebrać się do nauki.
    Sposoby bardzo fajne na pewno niektóre wykorzystam.
    Pozdrawiam :)
    http://deeeemem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  86. swietne porady i fajnie wykonane zdjecia.

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  87. Bardzo podoba mi się Twój styl pisania. :) Pozdrawiam!
    http://zapomniany-pamietnik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  88. Fantastyczne porady!
    Uwielbiam robić własne notatki. Są one o wiele bardziej zrozumiałe i przejrzyste niż te z książek. Zawsze używam kolorów, zakreślaczy etc. :)
    http://chce-moge-zrobie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  89. Świetne rady ;)

    http://biale-pioro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za komentarze, każdy sprawia mi ogromną radość. ♥
W miarę możliwości postaram się odpowiedzieć na każde pytanie i odwiedzić blogi komentujących osób.

Copyright © 2016 Alexandra K , Blogger